Ekim Ayı Yemek Listesi
2 Ekim 2017, Pazartesi
Sabah Kahv.
Süt -Yumurta - Bal Siyah Zeytin -Yeşil Zeytin Süzme Peynir- Tahin- Pekmez-Tereyağ Kaşar Peyniri - Meyve
Öğle Yemeği
Barbunya Pilaki
Şehriyeli Pilav
Yoğurt / Turşu
Açıkbüfe Salata
İkindi Kahv.
Mozaik Pasta
3 Ekim 2017, Salı
Sabah Kahv.
Bitki Çayı (Süt) -Yumurta - Siyah Zeytin Reçel Çeşitleri - Bal - Beyaz Peynir Tahin- Pekmez- Tereyağ -Yeşil Zeytin Süzme Peynir - Meyve
Öğle Yemeği
Ezogelin Çorba
Çıtır Balık / Garnitür
Kemalpaşa Tatlısı
Açıkbüfe Salata
İkindi Kahv.
Mahlepli Yıldız Kurabiye
Meyve
4 Ekim 2017, Çarşamba
Sabah Kahv.
Kakaolu Süt - Simit - Yumurta Bal - Siyah Zeytin -Yeşil Zeytin Tereyağ - Beyaz Peynir - Tahin - Pekmez Meyve - Süzme Peynir
Öğle Yemeği
Orman Kebabı
Tereyağlı Erişte
Yoğurt / Mercimek Köfte
Açıkbüfe Salata
İkindi Kahv.
Kakaolu Muffin
Süt
5 Ekim 2017, Perşembe
Sabah Kahv.
Ihlamur (süt) - Kaşar Peyniri - Tereyağ Bal - Yeşil Zeytin- Peynirli Yumurta Tahin- Pekmez - Süzme Peynir Siyah Zeytin - Meyve
Öğle Yemeği
Saray Çorba
Lavaşlı Et Döner
Ayran / Meyve
Açıkbüfe Salata
İkindi Kahv.
Tuzlu Kuru Pasta
Bitki Çayı
6 Ekim 2017, Cuma
Sabah Kahv.
Süt - Yumurta - Beyaz Peynir - Krep Tereyağ -Siyah Zeytin - Bal Tahin- Pekmez -Yeşil Zeytin Süzme peynir- Şokella - Meyve
Öğle Yemeği
Patates Oturtma
Boncuk Makarna
Yoğurt / Z.Y. Bakliyat Salatası
Açıkbüfe Salata
İkindi Kahv.
Damla Sakızlı Kek
Doğal Meyve Suyu
9 Ekim 2017, Pazartesi
Sabah Kahv.
Süt -Yumurta - Bal - Tahin Helva Siyah Zeytin -Yeşil Zeytin Beyaz Peynir- Tahin- Pekmez-Tereyağ Kaşar Peyniri - Meyve
Öğle Yemeği
Kurufasulye
Şehriyeli Pilav
Cacık / Turşu
Açıkbüfe Salata
İkindi Kahv.
Elmalı Kurabiye
Bitki Çayı
10 Ekim 2017, Salı
Sabah Kahv.
Bitki Çayı (Süt) -Yumurta - Siyah Zeytin Reçel Çeşitleri - Bal - Beyaz Peynir Tahin- Pekmez- Tereyağ -Yeşil Zeytin Süzme Peynir - Meyve
Öğle Yemeği
Mercimek Çorba
Piliç Izgara / Garnitür
Yoğurt / Z.Y.Sebze Salatası
Açıkbüfe Salata
İkindi Kahv.
Mini Simit
Meyve
11 Ekim 2017, Çarşamba
Sabah Kahv.
Kakaolu Süt - Simit - Yumurta Bal - Siyah Zeytin -Yeşil Zeytin Tereyağ - Beyaz Peynir - Tahin - Pekmez Meyve - Süzme Peynir
Öğle Yemeği
Bezelye Yemeği
Kalem Makarna
Yoğurt / Meyve
Açıkbüfe Salata
İkindi Kahv.
Browni
Süt
12 Ekim 2017, Perşembe
Sabah Kahv.
Ihlamur (süt) - Kaşar Peyniri - Tereyağ Bal - Yeşil Zeytin- Peynirli Yumurta Tahin- Pekmez - Süzme Peynir Siyah Zeytin - Meyve
Öğle Yemeği
Şehriye Çorba
Rosto Köfte / Garnitür
Ayran / Kısır
Açıkbüfe Salata
İkindi Kahv.
Zeytinli Mini Poğaça
Meyve

13 Ekim 2017, Cuma
Sabah Kahv.
Süt - Yumurta - Beyaz Peynir Tereyağ -Siyah Zeytin - Bal Tahin- Pekmez -Yeşil Zeytin Süzme peynir- Şokella - Meyve
Öğle Yemeği
Ezogelin Çorba
Tereyağlı Kayseri Mantı
Yoğurt / Meyve
Açıkbüfe Salata
İkindi Kahv.
Esmer Güzeli
Bitki Çayı
16 Ekim 2017, Pazartesi
Sabah Kahv.
Süt -Yumurta - Bal - Tahin Helva Siyah Zeytin -Yeşil Zeytin Beyaz Peynir- Tahin- Pekmez-Tereyağ Kaşar Peyniri - Meyve
Öğle Yemeği
Nohut Yemeği
Bulgur Pilavı
Yoğurt / Süt Helvası
Açıkbüfe Salata
İkindi Kahv.

3-2-1 Poğaça
Meyve
17 Ekim 2017, Salı
Sabah Kahv.
Bitki Çayı (Süt) -Yumurta - Siyah Zeytin Reçel Çeşitleri - Bal - Beyaz Peynir Tahin- Pekmez- Tereyağ -Yeşil Zeytin Süzme Peynir - Meyve
Öğle Yemeği
Mercimek Çorba
Lavaşlı Adana Kebap
Ayran / Z.Y.Tazefasulye
Açıkbüfe Salata
İkindi Kahv.
Kuru Üzümlü Kurabiye
Bitki Çayı
18 Ekim 2017, Çarşamba
Sabah Kahv.
Kakaolu Süt - Simit - Yumurta Bal - Siyah Zeytin -Yeşil Zeytin Tereyağ - Beyaz Peynir - Tahin - Pekmez Meyve - Süzme Peynir
Öğle Yemeği
Patlıcan Musakka
Pirinç Pilavı
Yoğurt / Meyve
Açıkbüfe Salata
İkindi Kahv.
Patatesli Mini Börek
Ayran
19 Ekim 2017, Perşembe
Sabah Kahv.
Ihlamur (süt) - Kaşar Peyniri - Tereyağ Bal - Yeşil Zeytin- Peynirli Yumurta Tahin- Pekmez - Süzme Peynir Siyah Zeytin - Meyve
Öğle Yemeği
Yayla Çorba
Parmak Kebabı
Meyve / Z.Y.Kabak Kalye
Açıkbüfe Salata
İkindi Kahv.
Çikolatalı Puding
20 Ekim 2017, Cuma
Sabah Kahv.
Süt - Yumurta - Beyaz Peynir Tereyağ -Siyah Zeytin - Bal Tahin- Pekmez -Yeşil Zeytin Süzme peynir- Şokella - Meyve
Öğle Yemeği
Fırın Köfte
Spagetti Napolitan
Ayran / Meyve
Açıkbüfe Salata
İkindi Kahv.
Susamlı Çubuk
Meyve
23 Ekim 2017, Pazartesi
Sabah Kahv.
Süt -Yumurta - Bal Siyah Zeytin -Yeşil Zeytin Süzme Peynir- Tahin- Pekmez-Tereyağ Kaşar Peyniri - Meyve
Öğle Yemeği
Yeşil Mercimek Yemeği
Bulgur Pilavı
Yoğurt / Meyve
Açıkbüfe Salata
İkindi Kahv.
Muzlu Bisküvi Tatlısı
24 Ekim 2017, Salı
Sabah Kahv.
Bitki Çayı (Süt) -Yumurta - Siyah Zeytin Reçel Çeşitleri - Bal - Beyaz Peynir Tahin- Pekmez- Tereyağ -Yeşil Zeytin Süzme Peynir - Meyve
Öğle Yemeği
Tarhana Çorba
Piliç Meksika
Ayran / Z.Y. Brokoli
Açıkbüfe Salata
İkindi Kahv.
Mini Börek
Meyve
25 Ekim 2017, Çarşamba
Sabah Kahv.
Kakaolu Süt - Simit - Yumurta Bal - Siyah Zeytin -Yeşil Zeytin Tereyağ - Beyaz Peynir - Tahin - Pekmez Meyve - Süzme Peynir
Öğle Yemeği
Bahçıvan Kebap
Makarna
Yoğurt / Meyve
Açıkbüfe Salata
İkindi Kahv.
Tahinli Kurabiye
Süt
26 Ekim 2017, Perşembe
Sabah Kahv.
Ihlamur (süt) - Kaşar Peyniri - Tereyağ Bal - Yeşil Zeytin- Peynirli Yumurta Tahin- Pekmez - Süzme Peynir Siyah Zeytin - Meyve
Öğle Yemeği
Saray Çorba
Pilav üstü Et Döner
Ayran / Patates Salatası
Açıkbüfe Salata
İkindi Kahv.
Dereotlu Mini Poğaça
Meyve
27 Ekim 2017, Cuma
Sabah Kahv.
Süt - Yumurta - Beyaz Peynir Tereyağ -Siyah Zeytin - Bal Tahin- Pekmez -Yeşil Zeytin Süzme peynir- Şokella - Meyve
Öğle Yemeği
Terbiyeli Köfte
Tereyağlı Erişte
Yoğurt / Meyve
Açıkbüfe Salata
İkindi Kahv.
Keşkül
30 Ekim 2017, Pazartesi
Sabah Kahv.
Süt -Yumurta - Bal Siyah Zeytin -Yeşil Zeytin Süzme Peynir- Tahin- Pekmez-Tereyağ Kaşar Peyniri - Meyve
Öğle Yemeği
Kurufasulye
Şehriyeli Pilav
Cacık / Turşu
Açıkbüfe Salata
İkindi Kahv.
Limonlu Kek
Bitki Çayı
31 Ekim 2017, Salı
Sabah Kahv.
Bitki Çayı (Süt) -Yumurta - Siyah Zeytin Reçel Çeşitleri - Bal - Beyaz Peynir Tahin- Pekmez- Tereyağ -Yeşil Zeytin Süzme Peynir - Meyve
Öğle Yemeği
Şehriye Çorba
Misket Köfte / Garnitür
Ayran / Meyve
Açıkbüfe Salata
İkindi Kahv.
Ay Kurabiye
Süt

OKULLARIMIZIN YEMEKHANE VE KANTİNLERİNDEKİ UYGULAMALAR HAKKINDA BİLGİLENDİRME RAPORU

Okul çağı çocukları, genellikle besin gereksinimlerini bilmemeleri, aileden gelen beslenme alışkanlıkları, fiziksel aktivite azlığı, akşamları veya evde olduğu günlerde, televizyon-bilgisayar karşısında uzun süre oturması, öğünler dışında abur cubur olarak adlandırılan yağlı, şekerli ve fast food tarzı gıdaları tüketmeleri sebebiyle sağlıksız beslenebilmektedir. Okulumuzda, çocuklarımıza yeterli ve dengeli beslenme alışkanlıkları kazandırarak onların sağlıklı ve doğal beslenmesini sağlamaya çalışmaktayız. Çünkü sağlıklı beslenme kurallarına dikkat edilmediği zaman, çeşitli hastalıklara yakalanabilecekleri, fiziksel ve zihinsel açıdan verimli olamayacakları gerçeğini her zaman göz önünde bulundurmaktayız. Bu anlayışla dikkat ettiğimiz ve evlerde de dikkat edilmesini hatırlatacağımız uygulamalar şunlardır.

  •  Çocuklarımızın tükettikleri tahılların yarısının rafine edilmemiş tam tahıllar olması besleyici değerleri ve sağlığımız açısından önemlidir. Bu sebeple lif açısından ve besleyici değerleri açısından daha zengin besinlerinden tam tahıllı ürünler ve kepekli ürünler menülerimize eklenmekte, yemek servisinde masalara tam buğday ekmeği servisi yapılmakta ve çocuklarımızın bu ürünleri tüketmeye alışması sağlanmaya çalışılmaktadır.
  • Yiyeceklerin; hazırlama, saklama ve pişirme koşullarının, sağlık kurallarına uygunluğu gelecekte karşılaşılabilecek sorunların önlenmesi açısından önemlidir. Bu sebeple kanserojen akrilamid maddesi içerme ihtimali göz önünde bulundurularak kızartma işlemi mutfağımızda sınırlandırılmıştır.
  • Renkli, parlak ve etkileyici ambalajlarda, tüketiciyi yanlış besin seçimlerine yönlendiren reklâmlara kanarak tüketilen, atıştırmalık, doymuş ve trans yağlarla yüklü, şeker ve tuz deposu, kalori zengini, sağlığa yarardan çok zarar getiren gofret, çikolata, bisküvi, şekerleme ve cips gibi hazır-paketlenmiş besinlerin tüketimi mümkün olduğunca azaltılmalıdır. Katkı maddeli besinlerin tüketim sıklığı arttıkça zararlı etkileri ortaya çıkmaktadır. ( Örneğin; Hiperaktivite, astım, dikkat bozukluğu, obezite). Bu sebeple menülerimizde çocuklarımızın çok sevdiği bisküvi, kraker gibi ürünlere yer vermemekteyiz.
  • Sağlıktan çok lezzet faktörünün önemli olduğu ürünlerde bol bol kullanılan "yağ, şeker ve tuz" üçlüsünün çok tüketilmesi ve bu ürünlerin doğal olanlara oranla kolay ve her yerde bulunabilmesi öğünleri geçiştirmemize veya kalorili ara öğünler tüketmemize sebep olmamalıdır. Bu sebeple çocuklarımızın kantinden yararlanmaları sınırlandırılmış olup, okulda sunulan sağlıklı alternatifleri tüketmeleri sağlanmaktadır.
  • Okulumuzda kendi personelimiz tarafından hazırlanan, ikindi kahvaltılarımızda tüketime sunulan ürünlerde üretim açısından mecbur olunduğunda kullanılan katı yağların trans yağ içeriği % 1 ‘in altında olanları kullanılmakta ve bu ürünlerin kullanımının giderek azaltılması için çalışmalar yapılmaktadır. Eğer mümkünse zeytinyağı gibi daha sağlıklı bitkisel sıvı yağlarla yer değiştirmekteyiz.
  • Okul menüsünde haftada bir gün bakliyat haftada bir gün ise sebze yemeği yer almaktadır. Ayrıca her gün mevsimine göre açık büfe salata bulunmaktadır. Mevsim meyveleri de mümkün olduğunca çok çocuklarımızın tüketimine sunulmaktadır, fakat ne yazık ki tüketim beklenilenin çok çok altında olmaktadır.
  • Derin dondurma hiçbir katkı maddesi içermeyen doğal bir saklama yöntemidir. Konserve yöntemine göre daha çok besin öğesinin saklanmasını sağlamaktadır. Güvenilirliğine inanılan firmalardan temin edilen dondurulmuş ürünlerin besin değerleri en az taze satılan ürünlere eş değerdir. Bu sebeple mevsiminde taze toplanıp şok dondurulmuş sebzeler kullanılarak çocuklarımızı her mevsim sebzelerden yararlanmasını sağlamaktayız.
  • Kış aylarında yetişen ürünleri kışın, yaz aylarında yetişen ürünleri yazın taze olarak tüketmek daha sağlıklıdır. Kullandığımız taze sebzelerin mevsimine uygun hormonsuz olmasına dikkat etmekteyiz. Kasım ve mayıs ayları arasında yaz aylarını özgü taze sebze ve meyveler kullanılmamaktadır.
  • Okulumuzda tüm katlarda özel filtreli, su fıskiyeli Amerikan tipi sebiller yer almaktadır. Sebillerden alınan numuneler periyodik aralılarla ilgili kuruluşlara analiz için gönderilmektedir.
  • Çok miktarda fast food tüketen kişinin karaciğeri hızla yağlanmakta olup kalp ve damar sağlığı bozulmaktadır, vücut tarafından emilen özellikle doymuş yağ asitleri ki fast food ’da yüksek miktarda bulunmaktadır, karaciğerde aşırı yağ asidi birikimine, protein yapımında bozukluğa, kolesterol, trigliserid seviyesinde artışa, enerji azlığına ve şişmanlığa sebep olmaktadır. Bunun sonucu olarak günlük hayatımızda, damar ve kalp rahatsızlıkları nedeniyle nefes alma zorluğu baş gösterebilir. Bütün bunlar düşünülerek çocuklarımızın fast food ürünlerinden mümkün olduğunca uzak tutulması sağlanmalıdır. Okulumuz menüsünde verilen “Örnek Burger” kendi imalatımız olan ekmekle, kolesterol ve yağ oranı düşük hindi burgerden oluşmaktadır.
  • Okul menülerimizde 10 senedir patates kızartması yer almamaktadır. Örnek burgerin yanında patates kızartması değil patates salatası verilmektedir. Yemeklerde garnitür olarak fırın patates yer almaktadır.
  • Kantinimizde satılan köfte ekmek ve tostların ekmekleri kendi mutfağımızda yapılmakta, köfte için yağsız dana eti kullanılmaktadır.
  • Kantinimizde satılan ürünleri, daha çok sağlıklı ürünlerden seçmeye çalışmaktayız. Taze meyveler, sade süt ve yoğurt, meyve- bitki çayları, bitter çikolata, kuru yemişler vs. satılmakta, bunun yanında gazlı içecekler (kola - gazoz), patates cipsleri, sucuklu-salamlı tostlar, şekerli içecekler kantinlerimizde kesinlikle satılmamaktadır.

    Lütfen unutmayalım, okul çağı çocukları, hayatlarının sonuna kadar devam ettirecekleri sağlıklı beslenme alışkanlıklarını, aslında gerçek anlamda yaşamın içine atıldıkları bu dönemlerinde edinirler. Sağlıklı günler diler, saygılar sunarız…

ETKİNLİKLER

ÖĞRENCİLERİMİZ

 ÖĞRENCİLERİMİZİN HAKLARI VE SORUMLULUKLARI
1) Her Emine ÖRNEKLİNİN kendini geliştirme hak ve sorumluluğu vardır.
2) Her Emine ÖRNEKLİ karşılıklı saygı, sevgi, güven ve hoşgörü ilkesine göre davranmalıdır. Her öğrenci saygı görme hakkına ve başkalarına saygılı olma sorumluluğuna sahip olmalıdır. Yönetici, öğretmen, öğrenci ve çalışanlar arasındaki hitaplar karşısındakine saygı ifade etmelidir.
3) Kurallara itiraz edebilir, ancak o kural değişene kadar uymalıdır. Her öğrenci haksızlık karşısındaki itirazını insan hakları ve görgü kuralları çerçevesinde dile getirme hak ve sorumluluğuna sahiptir.
4) Her Emine ÖRNEKLİNİN karşılaştığı ve üstesinden gelemediği sorunların çözümünde yardın isteme hakkı ve ilgili birimlere başvurma sorumluluğu vardır (Sınıf Öğretmeni, Ders Öğretmeni, Müdür Yardımcısı, Rehberlik Servisi, Okul Müdürü vb.)
5) Herkesin belirlenen kurallara uyulmasını bekleme hakkı ve bu kurallara uyma sorumluluğu vardır.
6) Öğrencilerin okula ait akademik ve sosyal haberler ile önemli günleri içeren duyurular hakkında bilgi sahibi olabilmeleri için çıkan her bülteni ve duyuruyu velilerine ulaştırma sorumluluğu vardır.
 OKULUN FİZİKSEL ORTAMININ KULLANIMI
1. Her Emine ÖRNEKLİ çevresini ve okul eşyalarını temiz tutmak ve korumak sorumluluğunu üstlenir.
2. Herkesin sağlıklı ve temiz bir ortamda eğitim görme hakkı, buna karşılık kullanılan alanların temizliğine katılma sorumluluğu vardır.
3. Sınıflar, koridorlar, bahçe, tuvaletler, yemekhane "Nasıl bulmak istiyorsan öyle bırak" ilkesine göre uygun kullanılır.
4. Merdivenlerden inip çıkarken sağ taraf kullanılır.
5. Öğrenciler, ders saatleri dışındaki zamanlarda ve acil durumlarda okul girişinde bulunan kartlı telefonu kullanabilirler.
6. Kütüphane, laboratuarlar (Fizik, Kimya, Biyoloji, Bilgisayar) konferans salonu Müzik dersliği, Spor salonu gibi ortak kullanım alanlarında kullanım yönergelerine uyulur .
 SINIF İÇİ KURALLAR
1. Sınıfın temizlik ve düzeninden o sınıfın öğrencileri sorumludur.
2. Her gün bir öğrenciye sınıfın derse hazırlanması ve genel düzeni sağlamak için nöbet görevi verilir.
3. Ders sırasında aşağıdaki kurallara uyulması beklenir;
a) Derse hazırlıklı gelme,
b) Dersi dinleme ve aktif katılma,
c) Birbirinin sözünü kesmeme, parmak kaldırarak konuşma,
d) Arkadaşlarına saygılı olma, fiziksel görünüş ya da düşünceleri ile alay etmeme, birbirine el şakası yapmama,
e) Ders sırasında hangi nedenle olursa olsun sınıf dışına çıkmama,
f) Sınıfa ve okula wolkman, cep telefonu getirmeme,
g) Sınıf içinde her türlü yiyecek ve içecek bulundurmama.
 DEVAM İLKELERİ
1. Derslere giriş-çıkış randevulaşma gibi konularda zamanında gelme ilkesi daima göz önünde bulundurulur.
2. Servisten inen öğrenci kahvaltısını yapar ve sınıfına çıkar.
3. Öğrencinin mazereti nedeniyle okula gelemeyeceği gün ailesi tarafından okula telefonla bilgi verilir.
4. Ara derslere hiçbir şekilde geç kalınmaz.
5. Zorunlu nedenlerle okuldan erken ayrılması gereken öğrenci ancak velisi nezaretinde ve ilgili müdür yardımcısından alınacak izinle okuldan ayrılır.
 BAYRAK TÖRENLERİ
1. Tüm öğrenciler, Türk ve yabancı öğretmenler, idareci ve kendine özel görev veya yazılı izin verilmemiş olanların dışındakiler törenlere katılmak zorundadırlar.
2. Bayrak törenleri Emine ÖRNEKLİ imajını yükseltecek bir hava içinde gerçekleştirilir.
3. Ulusal Marşımızın doğru biçimde, hissederek ve millî duygularımızın gücünü ortaya koyan bir coşku ile söylenmesini sağlamak her Emine ÖRNEKLİNİN görevidir.
4. Bayrak törenlerinden sonra okul marşı söylenir.
 SERVİS KURALLARI
1. Öğrenciler servislerde oturarak seyahat ederler.
2. Servis temizliğine dikkat edilir. Aracın içinde bir şey yiyip içilmez.
3. Öğrenciler birbirlerine ve servis şoförüne saygı kuralları içinde davranırlar.
4. Sabah servislerinde, servis saatinden beş dakika önce öğrencilerin beklemeleri gerekmektedir.
5. Aracın içinde sürücünün dikkatini dağıtacak davranışlarda bulunulmaz.
6. Pencereden dışarı sarkılmaz.
7. Hiçbir şekilde aracın güvenliğini tehlikeye sokacak davranışlarda bulunulmaz.
8. Üst sınıflardaki öğrenciler daha küçük öğrencileri korumak ve onlara yardımcı olmak sorumluluğunu alırlar.
9. Servislerde belli bir radyo istasyonu dinlenmektedir. Bu nedenle öğrenciler kaset getirerek çalmasını istememelidirler.
10. Öğrenciler, servisten okul bahçesinde inerler ve sınıflarına giderler. Her ne sebep olursa olsun okul dışında inilmez.
11. Son ders zili çaldıktan 10 dakika sonra servisler hareket ederler. Bu nedenle öğrencilerin bu süre içinde servislerinde hazır bulunmaları gerekir.
12. Öğrenciler, velilerinden izin almadan inecekleri durak haricinde bir yerde inmeyi talep edemezler.
13. Sabah ya da akşam kendi servisi dışında bir servisten yararlanacak öğrencinin velisinden izin kâğıdı getirmesi zorunludur. Bu izin kâğıdında yararlanılacak servisin numarası, adres ve telefonu yazılı olmalıdır.
14. Velilerimiz servislerden yararlanmaları durumunda servis yöneticisinden izin almalıdır.
15. Öğrenciler servislerle ilgili dilek ve şikâyetlerini servis yöneticisi Cemal DEMİREL'e bildireceklerdir.
 YEMEKHANE KURALLARI
1. Her öğrenci birbirinin hakkına saygı göstererek yemek alma sırasına girer ve yemeğini alır.
2. Yemekten sonra yemek yediğimiz masayı temiz bırakmamız esastır.
3. Yemekhane dışında herhangi bir yiyecek yenmemeli, her türlü yiyeceğimizi yemekhanede yemeliyiz.
 GİYİM İLKELERİ
KIZ ÖĞRENCİLER ERKEK ÖĞRENCİLER

- Koyu renk okul ayakkabısı
- Lacivert etek
- Kısa logolu okul çorabı (Kışın siyah külotlu çorap)
- Beyaz Lakost (Yaz kısakol-Kış uzunkol)
- Kırmızı kapşonlu hırka

- Koyu renk okul ayakkabısı
- Lacivert pantolon
- Kısa logolu okul çorabı
- Beyaz Lakost (Yaz kısakol-Kış uzunkol)
- Kırmızı kapşonlu hırka

 ÖĞRENCİLERİMİZİN UYMASI GEREKEN KURALLAR

1. SAÇ BAKIMI
    KIZLAR        : Saçlar uzun ise toplanacak veya örülecek.
    ERKEKLER : Saçlar kısa olacak.
2. Beden Eğitimi dersinin olduğu günlerde (Pazartesi ve Cuma günleri dahil) okula,  okul
     eşofmanı ile gelinebilir.
3.  4.5.6. ve 7. sınıflar  kulüp etkinliği günlerinde (spor etkinliği seçen öğrenciler) okula, okul
     eşofmanı ile gelebilir.
4. 1.2. ve 3. sınıflar Halk Oyunları dersinin olduğu günlerde okula, okul eşofmanı  ile gelebilir.

Not : Kıyafetlerin içlerine öğrenci isimlerinin yazılması zorunludur.

 ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINI İNCELEME
Bir öğrencide kabul edilemeyen bir davranış görüldüğünde; davranışın şekline göre değerlendirme yapılır.
* Birinci görüşme: Öğrenci sınıf veya ders öğretmeni tarafından görüşmeye alınır. Davranış değiştirme yolları hakkında yönlendirici bir çalışma yapılır. Bu çalışmada izlenen yöntem "Öğrenci Gözlem Formu" ile belgelenir.
* İkinci görüşme: Öğrencide olumlu yönde davranış değişikliği olmamışsa, sınıf öğretmeni tarafından rehberlik servisine iletilir.
* Üçüncü görüşme: Olumsuzlukların devam etmesi halinde durum rehberlik servisi tarafından okul idaresine bildirilir. Sınıf veya ders öğretmeni, müdür yardımcısı, rehberlik danışmanı ile birlikte öğrenci görüşmeye alınır. Gerekli görülürse bu aşamada veli ile bağlantı kurulur ve çözüm için aile ile işbirliği yapılır. Bu aşamaya kadar yapılan çalışmalar hakkında bir rapor yazılır. Bütün bu görüşmeler sonunda durumunda değişiklik olmayan öğrenci hakkında disiplin işlemi yapılır.

BESLENME

Yemekhanemizde çocuklarımıza her sabah 18 çeşit kahvaltılıktan 10 çeşidi açık büfe olarak ve öğle yemeği ile ikindi kahvaltısı verilmektedir.
Yemek listelerimiz diyet uzmanı kontrolünde gıda mühendisimiz ve okul doktorumuz tarafından günlük kalori hesaplamaları yapılarak dengeli ve yeterli beslenme kuralları çerçevesinde, sağlıklı ve doğal ürünler içermesine dikkat edilerek oluşturulmaktadır. Hazırlanan listeler aylık olarak velilerimize ulaştırılmaktadır.
Okulumuzda hijyenik beslenmeye, çocuklarımızın sağlığı düşünülerek çok büyük önem verilmektedir. Yemekler kendi mutfağımızda, gıda mühendisimizin denetiminde, deneyimli aşçı kadrosu tarafından hijyen kurallarına dikkat edilerek pişirilmekte ve aynı temizlik ve titizlikte servis edilmektedir. Yemekhane personeli kesinlikle bone, eldiven ve maske kullanmak zorundadırlar.
Yemek ve servis personelimiz gıda güvenliği ve hijyen kuralları konusunda sürekli eğitim almaktadırlar. İşe girişte ve periyodik olarak portör , akciğer , burun ve boğaz kültürü muayeneleri yapılmaktadır.Yemek numuneleri hijyenik koşullara uygun olarak alınır, 3 gün boyunca -18 °C' de, dolaplarımızda saklanır. Okulumuzda tüm katlarda ultraviyole ve karbon filtreli su fıskiyeli Amerikan tipi sebiller yer almaktadır. Sebillerden alınan numuneler periyodik aralılarla ilgili kuruluşlara analiz için gönderilmektedir. Ayrıca lise binamızda ve yemekhanemizde Erikli suları kullanılmaktadır. Mutfağımızda 15 tonluk soğuk hava depomuz, sebze meyve dezenfeksiyonu için kullanılan 2 adet ön yıkama havuzu, otomatik bulaşık yıkama makinası, konveksiyonlu fırınlar ve çeşitli modern araç ve teçhizatlar mevcuttur.
Mutfak ve yemekhane ortamı uluslararası kalite belgelerine sahip uzman bir ilaçlama şirketi tarafından ayda bir kez periyodik olarak kontrol edilmektedir. Okulumuz doğa içinde olması nedeniyle çeşitli haşere ve sineklere karşı ilaçlanmaktadır. İlaçlamada, gıda üretim alanlarına uygun, insan ve çevre sağlığına zarar vermeyen ve Dünya Sağlık Örgütü tarafından önerilen ilaçlar kullanılmaktadır.
Okulumuzun beş yeşil bayraklı Eco School olması nedeniyle mutfakta bitkisel yağ kullanımı sonucu ortaya çıkan ve hem çevre hem insan sağlığı açısından zararlı, "tehlikeli atık" niteliği taşıyan bitkisel yağ atıkları, lisanslı atık toplama şirketlerine periyodik olarak teslim edilmekte ve geri dönüşümü sağlanmaktadır. Ayrıca atık bitkisel yağları değerlendirmek için okulumuzda "biodizel" yakıt üretme projesi yapılmaktadır.
Okulumuzda tarım alanı olarak ayrılan 7000m² alanda öğrencilerimiz kendi emekleriyle, tarım ilacı, hormon kullanmadan yetiştirdikleri ekolojik (organik) ürünlerden ıspanak, marul, domates, taze soğan v.b sebzeler mutfağımızda değerlendirilerek öğrencilerimizin bazı günler bu ürünlerle beslenmesi sağlanmaktadır.

REHBERLİK

Rehberlik; öğrencinin kendisini tanıyarak ev, okul ve topluma uyum sağlaması, sağlıklı iletişim kurabilmesi, kendini doğru ifade edebilmesi, sorunlarına sağlıklı çözümler bulabilmesi, doğru kararlar verebilmesi, kendi hayatını kendisi yönlendirmesi, sonuçlarından sorumlu olması ve böylece kendini gerçekleştirmesi için, sosyal, psikolojik ve bilişsel gelişimini sağlıklı bir şekilde tamamlaması için uzman kişilerce bireye yapılan profesyonel yardım sürecidir.
AMACIMIZ

Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin amaçlarını aşağıdaki gibi özetleyebiliriz:
- Bireylerin problem çözme gücünü geliştirmesine, doğru kararlar verebilmesine, çevresi ile olumlu ilişkiler kurabilmesi için gerekli tutum ve beceri kazanabilmesine ve ruhsal yönden sağlıklı ve topluma faydalı olabilmesine ve kendini gerçekleştirebilmesine yardımcı olmaktır.
- Bireyin kendisini fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden tanımasına yardımcı olmaktır.
- Türk Milli Eğitimi’ nin yöneltme sistemi içinde temel eğitimden başlayarak öğrencilerin yeteneklerine uygun bir programı seçmesine yardımda bulunmaktır.
- Bireylerin toplumda gelişimi için okul içi ve dışı eğitim olanaklarını, meslekleri ve toplumun beklentilerini tanımasına yardım etmektir.

 REHBERLİK ANLAYIŞINI OLUŞTURAN TEMEL İLKELER

1. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri, tüm öğrencilere açıktır.
2. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde süreklilik ve gizlilik esastır.
3. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinden yararlanmada gönüllülük esastır.
4. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri eğitimin ayrılmaz ve tamamlayıcı bir yanını oluşturur.
5. Rehberlik anlayışı her türlü çalışması ile öğrenciyi merkeze alan bir eğitim sistemini öngörür.
6. Rehberliğin temelinde demokratik ve insancıl bir anlayış vardır.
7. Rehberlik hizmetleri tüm bireylere yöneliktir.
8. Rehberlik hizmetlerinde bireyi birçok yönü ile tanımak ve bireyin güçlü yönlerini açığa çıkarmak esastır.
9. Rehberlik uygulamaları okulun amaç ve ihtiyaçlarına yönelik olmalıdır.
10. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetinde kullanılan bütün yöntemler ve teknikler amaç değil; sadece araçtır.
11. Rehberlikte ilişkiler tek yönlü olmayıp,  danışman ile danışanın karşılıklı saygı, hak, sorumluluk ve işbirliğine dayalı bir etkileşim ilişkisidir.
12. Rehberlik hizmetleri planlı, programlı, örgütlenmiş bir biçimde ve profesyonel bir düzeyde sunulmaktadır.

 ÖĞRENCİYE YÖNELİK REHBERLİK ÇALIŞMALARI


Öğrenci Tanıma Çalışmaları:
Okula yeni başlayan tüm anasınıfı, 1.sınıflar ve ara kayıtla gelen öğrencilerimize okulu, sistemi, etkinlikleri tanıma çalışmaları kapsamında oryantasyon eğitimi verilmektedir. Okula geldiği ilk günden itibaren açılan öğrenci tanıma fişleri uygulanan test ve materyaller öğrenciyle birlikte büyüyerek yol almaktadır.

Özel Eğitim Çalışmaları: Okulumuzdaki üstün yetenekli ve üstün zekalı öğrenciler tespit edilerek gerekli kurumlara yönlendirilir. (RAM, BİLSEM…)

Bireysel Görüşmeler: Öğrencilerin her türlü soruları için çözüm bulmalarına destek olunmaktadır. Psiko – sosyal ve akademik başarıları desteklenmektedir.

Grup Görüşmeleri: Grup görüşmeleri ile öğrencilerin yaşadığı problemlerde yalnız olmadığı hissettirilerek, grup etkileşimi ile çözüme ulaşma fırsatı bulmaktadırlar.

Mesleki Yönlendirme Etkinlikleri: Verimli çalışma yöntemleri, Stresi kontrol etme çalışmaları, Mesleki tanıtım çalışma ve seminerleri ile desteklenen mesleki yönlendirme çalışmalarında uygulanan test ve gözlemlerle anaokulundan itibaren öğrencilerimiz meslek seçimlerinde kendilerine yol çizebilmektedir.

İletişimi Geliştirme; Kendini, Çevreyi İlgi ve Yeteneklerini Anlama Tanıma: Uygulanan test ve gözlemlere göre kulüp çalışmalarına yönlendirilen öğrenciler ilgi ve yeteneklerini geliştirme ve projelerle kendilerini gösterme fırsatı bulmaktadır.

Sosyal Beceri Geliştirme Etkinlikleri: Öğrencilerimiz ilgileri doğrultusunda sosyal sorumlulukta üstlerine düşeni yapmayı davranış haline getirmeyi anaokulundan itibaren öğrenmektedirler.

Etkili Çalışma, Kaygı Kontrolü ile İlgili Çalışmalar: Öğrencilerimizin akademik başarıları için etkili ve verimli çalışma yöntemleri; kaygı kontrol ile ilgili çalışmaları bireysel ve grup halinde verilmekte; sonuçları takip edilmektedir. 

 VELİLERE YÖNELİK ÇALIŞMALAR

Velilerle Bireysel Görüşmeler: Öğrencilerimizin olumlu tutum ve davranışlar geliştirmelerinde ve başarıyı yakalamalarında okulumuzun sağladığı farkındalıkların tek başına yeterli olmadığı bu durumda anne ve babaların da bizlerle iletişim içerisinde olması görüşünü taşımaktayız.
Öğrencilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda ya da velimizin talebi durumunda randevu sistemiyle bireysel görüşmeler yapılmaktadır

.Okul –Aile Birliği Çalışmaları:
-Veli Etkinlikleri (Geziler, Koro...)
-Basılı Materyalle Bilgilendirme (Broşürlerimiz): İhtiyaca bağlı olarak, sık rastlanan problemlere yönelik hazırlanan broşürlerimiz, velilerimize, öğrencilerimize ve her yıl eğitim fuarlarında halka dağıtılmaktadır.
-Sosyal Yardım Çalışmaları: Toplumsal bilinçle sosyal yardım için velilerimizle işbirliği için de ihtiyaç sahiplerine büyüyen yardımlarımızla ulaşmaktayız.

 ÖĞRETMENLERE YÖNELİK EĞİTİMLER


-Hizmet İçi Eğitim Çalışmaları: Eğitim sürekliliğine olan inancımızla kaliteyi yaşam biçimi olarak benimseyerek, değişen dünyaya hizmet içi eğitimlerle kendimizi aşarak katılıyoruz.
-TKY Eğitim Çalışmaları: Toplam kalite bilincinde; öğretmenlerimizin katılımları için eğitimlerimiz devam etmektedir.
-Sınıf İçi Rehberlik Çalışmaları: Sınıf rehber öğretmenleri, rehberlik servisiyle ortak çalışmalarını yıl boyu sürdürerek, akademik ve sosyal anlamda çocuklarımıza rehberlik yapmaktadır.
-Rehberlik Etkinlikleri Kullanım Kılavuzları: Her yıl program dahilinde belirlenen rehberlik etkinlikleri ile öğrencilerin kendilerini ve çevrelerini tanıma, iletişim becerilerini kazanma amacı güdülmektedir.
-Bireysel Destek Çalışmaları: Öğretmenlerimizin sınıf içinde yaşadıkları sorunlar konusunda, çözüme ulaşmalarında kendilerine bilgi ve destek verilmektedir.

 ÖĞRENCİ KURULU DESTEK ÇALIŞMALARI


Okulumuzun öğrenci meclisi, her yıl Ekim' in son haftasında demokratik katılımla seçilmektedir. Seçilen öğrenci meclisi bir hafta sonra kendi içinde oylama yoluyla öğrenci kurulunu oluşturmaktadır. Öğrenci kurulu da kendi arasında demokratik oylama ile başkan be başkan yardımcısını seçmektedir. Öğrenci kurulu başkanı aynı zamanda OGYE' ninde üyesidir.

 TKY BİLİNÇLENDİRME ÇALIŞMALARI


Öğrenci Kurulu, Çevre Etkinlik Grubu, Sosyal Yardım ve Dayanışma Etkinlik Grubu, Onur ve Disiplin Kurulları ile Rehberlik Servisi işbirliği yaparak öğrenciler arasında kalite bilincini geliştirme etkinlikleri yapılmaktadır.
-İletişimi geliştirme ve alınan istismarı önleme
-Çevreye saygı, ekolojik tarım, dönüşebilir atıkların toplanması
-Ağaçlandırma çalışmaları
-Sosyal yardım çalışmaları
-Çevre temizliğine ve tasarrufa yönelik etkinlikler
-Elektrik enerjisi elde etme
-Uluslararası projeler bu çalışmalara örnek gösterilebilir.

 

REHBERLİK BÜLTENLERİ

ADALET AYI 30.12.2014
DİKKAT EKSİKLİĞİ İLE İLGİLİ NELER YAPILABİLİR? 29.12.2014
DOĞRULUK AYI 28.04.2015
EMPATİ KURMA AYI 17.10.2014
İŞBİRLİĞİ AYI 17.10.2014
ÖZGÜVEN AYI 17.10.2014
PAYLAŞMA AYI 17.10.2014
SABIR AYI 17.10.2014
SELAMLAŞMA AYI 17.10.2014
YARDIMLAŞMA AYI 17.10.2014
AİLE TUTUMLARI 11.08.2014
DEĞERLER EĞİTİMİ 11.08.2014
ÇOKLU ZEKA NEDİR? 11.08.2014
EMPATİ 11.08.2014
AİLE İÇİ İLETİŞİM 11.08.2014
ÇOCUKTA DİSİPLİN 11.08.2014
KARDEŞ KISKANÇLIĞI 11.08.2014
YARDIMSEVERLİK 11.08.2014
HOŞGÖRÜ AYI 01.12.2014

TOPLULUKLAR

YUKARI